Izvrstan Kukuruzevićev Django pod Petrovićevim krovom

Kombinacijom anegdota i glazbe vrsni sisački džez gitarist Karlovčanima predstavio život i opus Djanga Reinharda u Zorin domu, u kojemu je odrastao pokojni vlasnik B. P. kluba

Autor: Denis Mikšić

Damir Kukuruzović, Gradsko kazalište Zorin dom, 29. 6. 2018. Foto Igor Čepurkovski

Iako je đipsi-džezer Damir Kukuruzović na samom početku nastupa u Gradskom kazalištu „Zorin dom“ u petak požalio što zbog vremenskih uvjeta nije nastupio u paviljonu na Velikoj promenadi, ostaje dojam da nema za čime žaliti, ne samo zato što sa svojom Django grupom održao izvrstan koncert pred „publikom dostojnom svjetske i Božje hvale“ i tako u najboljem svjetlu predstavio opus Djanga Reindharda, francusko-belgijsko-romskog džezera izuzetno uzbudljive biografije i djela, nego i zato što je atmosfera u kazalištu bila opuštenija, intimnija, no što bi to vjerojatno bilo na otvorenom, ali i zato što je – to vjerojatno niti ne znajući – nastupivši prvi put u Karlovcu nastupio u zgradi koju je svojim domom nazivao najpoznatiji hrvatski džezer, pokojni vlasnik B. P. kluba, Boško Petrović. Kukuruzović ga se prisjetio izjavivši kako žali što koncertu nije mogao prisustvovati ravnatelj Zorin doma Srećko Šestan s kojim je proveo jednu ugodnu večer u Petrovićevom društvu prije mnogo godina. Vjerujemo da bi se dotaknuo i Petrovićevog odrastanja u Zorin domu, da je znao za taj podatak dok je svirao „pod njegovim krovom“.

Virtuozni Kukuruzović, vlasnik Siscia jazz kluba i organizator tri džez festivala u Hrvatskoj –u Sisku, Petrinji i Labinu – je svjetski priznati džez gitarist koji je surađivao sa značajnim imenima đipsi-džeza diljem svijeta, je kombinacijom zabavnih anegdota iz svog i tuđih života te glazbe, opuštenim pristupom, duhovitošću i glazbenim umijećem, pridobio malobrojnu karlovačku publiku koja ga je pozvala dva puta na bis.

Osim što je izveo Reinhardtove skladbe i predstavio ukratko njegov (boemski) život, Kukuruzović je svojim pričama između pjesama i samim pjesmama predstavio i skladbe drugih džezera, čak i jednu skladbu čuvenog filmaša Charlie Chaplina. Dio koncerta se odnosio i na filmsku glazbu, jer je izveo glavne motive iz filmova „Otac na službenom putu“, povodom prijateljstva s Morenom Debartolijem koji je utjelovio lik Malika – danas radi kao vrhunski sarajevski kuhar – i „Underground“ Emira Kusturice, ali i filma „Čokolada“ s obzirom da je, nastupajući u jednom londonskom džez klubu, tu pjesmu od njega naručio glumac Johnny Depp koji se nalazio tada u društvu sineasta Woodyja Allena.

Koncert, koji se odvio u sklopu obilježavanja Dana Karlovca, ne samo da je publiku oplemenio kvalitetnom glazbom i uvođenjem u Reinhardtov život i opus, nego je još jednom potvrdio da imamo vrhunske, pa i, u svjetskim okvirima, afirmiranim glazbenicima koji samozatajno stvaraju izvan hrvatske srednje struje.

Rad Aktiviraj Karlovac portala financijski podupire Fond za pluralizam Agencije za elektroničke medije